IvanD:
Ano, stavěl, ale nebyl to tak úplně typický projekt ani čistý monitor. Byly to trapézové bedny klasického formátu, spíš vyšší, než širší a s boky dvou úhlů pro občasné použití I jAKO MONITOR. Čistý vnitřní objem 55 litrů.
Mimořádně povedený reproduktor Fane Classic 10-200 v kombinaci s driverem B&C Speakers DE10 na zvukovodu A9060. Je pravděpodobné, že měření téhle kombinace a zapojení výhybky ještě někde v archivu PD bude. Pokud ne tady, tak to mám uloženo já.
Schéma výhybky s hodnotami součástek je kreslené Hubertovou rukou "pod čarou". Stavěl jsem dva páry těchto soustav, dokud Fane Classic 10-200 byly v prodeji. V druhém páru jsem použil DE12 prostě proto, že aktuálně "desítky" nikde nebyly a nechtělo se mi čekat. Odchylka není proti DE10 vůbec slyšitelná ani při přímém srovnání s prvním párem.
Musím říct, že Fane Classic 10-200 byly mimořádně povedené.
Classic 12-200 a zvláště pak 12-300 jsou naopak už zas mimořádně nepovedené. Nebo spíše by se dalo napsat, že velikost systému zašla za hranu možností pohonu.
Právě typ Cla 10-200 je tou hranicí pohonu, v daném objemu je možné je zatěžovat plným příkonem, který ještě s rozumnou ůčinností vyzáří, už od cca 70Hz. Je to dáno jakousi, poměrně vysokou mírou "univerzálnosti" daného typu, která se u jiných už neopakovala.
Právě jeden pár pracuje v dosti velké zkušebně poprockové formace a velmi se osvědčuje. Zesilovač k nim je starý dobrý Zeck PT5.
Nebyly to tenkrát ani nijak levné 10", spíš patřily k těm dražším. Je škoda, že reproduktory podobného charakteru už není možno koupit, ani je ničím konkrétním nahradit. Několik dalších aplikací s nimi jsem mohl udělat, ale bohužel už je nikdo neměl a to ani rozumně použité. Škoda.
Ještě dokonce i občas dostupná Classic 8-75 byla také výborná.
Reproduktory od 18 Sound jsou ale takové individuality, co typ, to originál a dost od zdi ke zdi. Já s nimi až na jedny 18" subwoofery nikdy nic nedělal, nebyl žádný zvláštní důvod používat právě a jen 18S.